CBR 600 som nån slags offroadprojekt?



Nya bakdrevet under det gamla. Ville ju ha den neddrevad så mycket som möjligt, men pga av en hel del landsvägskörning så uteslöt jag ganska snabbt pizzadrev. Fick istället bli max omdrevning. Standard är det 43 kuggar bak och nu 47. Framdrevet är 15 kuggar och det kommer sen monteras ett 14 kuggars där istället. Framdrevet är tyvärr försenat, så den får väl monteras när den ämnar dyka upp.



Givaren till Acewell hastighetsmätaren sitter i drevet. Nytt hål för givaren borras i drevet.



Däck och framgaffel borta. Står stadigt med ett depåstöd bak och en järnplatta under motorn stöttat av ett par pallbockar.



Framgaffeln isärplockad och i med nya packboxar och ny fräsch olja.



Framdäcket på plats. Var lite orolig att det inte skulle rymmas, men det fanns gott om plats. Däcket är ett offroadbakdäck, Cheng Shin i tumstorlek och med måtten 4,60-17.



Bakdäcket också nu på plats. Kedjan för kort så det krävdes då en ny kedja. Framskärmen också på plats, en bakvänd och kapad framskärm från en Honda CRF 450R cross.



Bakdäcket samma märke och mönster, storleken då 5,10-17. Båda däcken har innerslang.



Ett par varv runt kvarteret och jag konstaterade att det kändes lite konstigt, men det funkade.



Sebringsystem kapas och med lite Biltemarör......



På plats med lite ratbikestyle.


Lyssna hur CBR:en låter med kortad Sebringsystem.







www.saarela.se