Piaggio MP3 250 2007

Deauville

 Engine: 244.3 cc onecyl
 Power: 22 hp / 8250 RPM
 Torque: 10,5 Nm / 6750 RPM
 Gears: Variator
 Lenght:  
 Width:  
 Height:  
 Seatheight: 780mm
 Dryweight: 204kg
 Feultank: 12 litre

Klicka på Play-knappen för att lyssna
hur MP3:n låter med Sebring:

    



Mer med Piaggion:

110315 Besiktning MP3
Nu i år så ska dom första MP3:orna besiktas, även så min. Piaggion besiktades då idag i Luleå. Besiktningen gick väl till som vilken hoj som helst, dock ett undantag, en varningstriangel måste finnas med. Nåja, besiktningen gick bra och efter det så körde jag den i Trafficen till den nya ägaren som är bosatt i Luleå.
Läs mer-»»


110313 Piaggioramp
Vinter med halka och en Piaggi MP3 med sina två hjul på sidan och ett i mitten kräver lite annan ramp för att få in i Trafficen. Löste sig med en skiva, en vanlig mcramp och lite spännband etc så att inte allt ska halka av.
Läs mer-»»


110213 Fordonsrensning
Grejjorna bara står, så dags för en rejäl garagerensning. Kanske bättre att nån ny entusiast tar vid och tar bättre hand om sakerna. Riktigt rejäl ångest, så det var bara att kliva upp klockan ett på natten och koka första pannan kaffe.
Läs mer-»»


100913 For sale
Tyvärr har inte MP3:an fått rulla många mil i år och har nu fått en blänkare på blocket. Gillar ju MP3:an och på ett sätt hoppas jag att den inte säljs. Trots att jag fått körförbud vintertid så är jag fruktansvärt sugen på att göra en dubbad vinterräser i år.
Läs mer-»»


100405 Första turen
Första turen för året. Normalt brukar den bli första januari eller i början av januari, dock med vinterdäck på. Nu fick det bli Piaggion som fick äran att inleda sommaren. Säsongen är nu igång! Passade samtidigt på att prova GoPro kameran på hojen.
Läs mer-»»


090829 Hailutoträffen
Årets Hailuototräff på Nallikari camping i Finland blev i år lite avslagen. Kanske det stundande busvädret som hade lovats på väderkartorna skrämde bort deltagarna. Endast 600 betalande hittade dit, varav ca 200 av dom var dagsbesökare. Vädret var varmt i år och regnet höll sig skapligt borta, åtminstone på fredag och lördag eftermiddag.
Läs mer-»»


090815 Mårdsele hembyggdsförening
Mårdsel hembyggds- och skoterförening anordnade för fjärde året i rad en träffpunkt för dom norrbottniska hojåkarna. Förra årets vägarbeten skrämde bort dom flesta hojåkarna, men nu var det desto mer folk på plats. Med det fina vädret i ryggen hade jag nog räknat med att fler kom. McFyrkanten hade samling vid Smedsbykorsningen och endast tolv hojar var på plats där. Märkligt, man undrar vart alla tagit vägen.
Läs mer-»»


090808 Höslaget Avan
En del marknader satsar på att använda bilar och motorcyklar som utställningsobjekt för att locka folk. Så gjör även höslaget i Avan. Det tråkiga var att Rosvik hade också en marknad samtidigt. Dom flesta av motorhistorikerna med två hjul hade tydligen åkt dit istället. Jag åkte iallafall till Avan med Piaggion.
Läs mer-»»


090726 Motorhistorikernas utflykt
Norrlands motorhistorikers traditionella utflykt vi Hägnan i Gammelstad. Samtidigt en liten marknad som hålls vid sidan om. Nu har träffen hållit på många år, folk har lärt sig och den samlar nuför tiden ganska bra med folk som vill komma och kika på alla gamla bilar och motorcyklar. McFyrkanten Boden hade en körning dit. Tog Piaggion dit, dock så blev vi bara tre hojar närvarande.
Läs mer-»»


081123 Sebring på Piaggion
Den vänsterhängda Sebringsystemet från en KTM-hoj sitter nu på plats och ljudprövad. Jobbet med att göra om systemet till Piaggion funkade bra, så pass bra att inte ens en svets behövdes!
Läs mer-»»


081028 Piaggions bakdäck
442 mil står det på mätaren och bakdäcket är redan nu kronslut. Egentligen var den olaglig redan innan mätaren slog över på 400 mil. Det är ju klart, hojen väger ju sina dryga tvåhundra kilo och det är monterat små skoterdäck som får rulla ordentligt under denna tyngd. Det var heller inte speciellt snabbjobb att ta bort bakdäcket. Tog ett tag innan jag fattade att hela höger sida måste bort. Nåja, den korta livslängden och jobbet med att ta bort hjulet kompenseras av att bakdäcket kostar bara dryga femhundra kronor.
Läs mer-»»


081005 Sebringsystem
Haft ett tag hemma ett vänsterhängt Sebringsystem liggande. Systemet behöver öppnas, riktas samt eventuellt kapas. Eftersom den är vänsterhängd så måste även bakstycket vändas rätt för högerhäng. Har sneglat ett tag på Piaggion om inte den skulle behöva lite mer oljud, så den ligger lite i farozonen för ett nytt system. Har iallafall från Biltema köpt en stegmuff, så att den ska kunna passas in i det lilla röret. Stegmuffen räcker inte riktigt till, så det är bara att fortsätta svetsa ytterligare på den.
Läs mer-»»


080831 Hailutoträffen
Årets Hailutoträff på Nallikari camping i Finland, var i år bottenrekord både till antalet deltagare och kyla. Det kyliga vädret skrämde nog bort dom flesta deltagarna i år. Endast 700 betalande hittade dit, vara 250 av dom var dagsbesökare. Nollgradigt på natten mot söndag och dessutom gick min medhavda kupevärmare sönder bara efter fem minuter.
Läs mer-»»


080518 Mariebergs Viltfarm
McFyrkantens gemensamma körning till Mariebergs Viltfarm. Viltfarmen ligger på den norra sidan av Kalix älv, från E4:an norrut mot Morjärv. Den gemensamma körningen dit har samlat ca 50 hojar och mer under tidigare år. Den här gången regnade, snöade och haglade körningen bort och endast 12 hojar kom. Dom flesta bodensare och sen några lulebor.
Läs mer-»»


080507 Våffelkväll
Öppet hus med våffelkväll hos Diamond Mc i Piteå. Tror det är andra gången dom håller i en sån här kväll med öppet hus med våffelkväll. Kajsa hämtade upp mig i Luleå varifrån vi sen drog till deras klubblokal i Öjebyn strax utanför Piteå.
Läs mer-»»


080503 Piaggio MP3
En längre tid har jag sneglat på Piaggios trehjuliga MP3:a och när tillfället dök upp, så blev det av tillslut. CBF500:an har nu hamnat hos Lindeholms i Kalix, där jag också hittade denna demokörda och lite körda MP3:a med 250cc motor. Kärran funkade över förväntan. Hemresan gick i marschfart i ca 110 knyck och det var inga proplem att hålla den farten. Dom hydrauliska stötdämparna fram funkade alldeles utmärkt, kurvorna gick att ta i stort sett som vilken tvåhjulig hoj som helst.
Läs mer-»»



www.saarela.se